ICT beheer bij een moderne werkplek: even bellen als er iets niet werkt
De moderne werkplek heeft de toekomst, maar het blijft techniek. Dus, wie is er beschikbaar als het een keer niet werkt? Dan is het prettig om binnen ICT beheer even te kunnen bellen. Zonder dat er direct een rekening op volgt, vinden wij. Het eerste kwartier is daarom gewoon gratis.
Even vragen wat er aan de hand is
“Bij grote problemen pakken we door en sturen we een rekening. Maar soms is het voldoende om even te checken wat er aan de hand is. Dan is dat zo geregeld.”
Arjan van der Voorn - Planner
Proactief beheer
Geen zorgen over je systemen, wij grijpen in nog voordat jij iets merkt of merkt.
Systeem- en netwerkbeheer
IT-onderhoud is bij ons in goede handen, zodat jouw systemen veilig en up-to-date blijven.
Onderhoud en updates
IT-onderhoud zonder zorgen – altijd veilig, up-to-date en onder controle.
Servicecontracten
Heldere afspraken en flexibele IT-contracten, altijd inclusief 15 minuten gratis support bij elk verzoek.
De offerte lijkt ‘kwijt’
Denk aan bijvoorbeeld een snelgroeiend installatiebedrijf, met 18 medewerkers. Hun offertes sturen ze via Outlook. Niets bijzonders, tot één klant meldde dat een offerte nooit was aangekomen. Een bouwbedrijf met grote projecten, bijvoorbeeld. Er was geen mail ontvangen. Dus ook geen bijlage, ook niet in de spamfolder.
Wat was er aan de hand? De medewerker die de offerte zou hebben verstuurd kwam er niet uit. De interne IT’er had wel een vermoeden, maar adviseerde om toch even contact met ons op te nemen.
Wij keken met de klant mee, en zagen dat er een probleem was met het SSL-certificaat op de mailserver. Niet iets waar installatiebedrijven zelf mee bezig zouden moeten zijn. Iets dat wij konden oppakken binnen ons ICT beheer. Zonder de kosten voor het telefoontje in rekening te brengen.
Dat is hoe we waarde toevoegen, voor bedrijven die hier zelf geen omkijken naar willen hebben. Of die niet de capaciteit of expertise hebben om dat zelf in de gaten te houden. Omdat medewerkers daar zelf normaal gesproken niets van merken. Inmiddels hebben we bovendien een melding ingesteld, mocht dit nog een keer gebeuren. Daardoor kunnen we alvast waarschuwen, of het zelfs proactief oplossen.
De waarde van ICT beheer
Het toont de toegevoegde waarde die we als ICT beheer bedrijf bieden. Om het op te lossen als het misgaat. Of beter nog, om te voorkomen dat het misgaat.
Veel ondernemers gaan er vanuit dat ICT als vanzelf voor hen werkt. En goed werkt, zonder dat ze daar naar hoeven om te kijken. Dat is gelukkig vaak het geval, maar vroeg of laat blijkt het tegendeel een keer. Natuurlijk lukt het om intern het meeste op te lossen. Maar, soms is het prettig dat er een professional meekijkt. Of dat er een team beschikbaar is, voor vragen op het moment dat het anderen even niet uitkomt.
Want, wie monitort of de mailserver nog goed werkt? Of er patches ontbreken? Of dat er certificaten zijn verlopen?
- PWA: voor ICT beheer die met bedrijven meegroeit
- Actieve monitoring en deskundige support, om problemen meteen op te lossen
Oplossing: automatische certificaatcontrole
Goed ICT beheer gaat natuurlijk verder dan de controle van een mailserver alleen. Tegelijkertijd is het een veelvoorkomend probleem, dat bovendien grote impact kan hebben. Vanwege die verloren offerte. Of op het moment dat andere belangrijke mails niet aankomen in de inbox van de ontvanger.
In zo’n geval kan één monitoringtool voldoende zijn. Om het probleem voor te zijn, dus dat in de kiem te smoren en ervoor te zorgen dat er geen belangrijke mails blijven hangen.
Als wij het beheer van ICT organiseren zorgen we voor de monitoring van de systemen. Inclusief de certificaten, updates, schijfruimte en bijvoorbeeld back-ups. Zodra er iets dreigt te verlopen krijgen we een seintje. Vaak kunnen we het meteen oplossen, voordat er daadwerkelijk een probleem ontstaat. En voordat medewerkers er iets van merken.
Dus dreigt er een SSL-certificaat op de mailserver te verlopen? Met onze monitoring binnen het ICT beheer krijgen we dat te zien, en lossen we het meteen op. Het verlengen van zo’n certificaat is een routineklus, dus is zo gebeurd. De offerte komt vervolgens netjes aan bij de klant, waardoor de opdracht door kan gaan en het beheer van de ICT-omgeving zich in één keer terugverdient.
Blijf niet afwachten
Veel ondernemers die we spreken weten eigenlijk wel dat ze hun ICT beheer zouden kunnen professionaliseren. Toch wachten ze, in sommige gevallen tot het een keer misgaat.
Dat is jammer, maar ook herkenbaar uit de praktijk.
Achteraf vertellen ze ons:
- ‘We zijn er op deze manier groot mee geworden’
- ‘Tot nu toe ging het eigenlijk altijd goed’
- ‘We willen geen duur contract voor ICT beheer’
- ‘Ik snap toch niet hoe het allemaal precies werkt’
Stuk voor stuk begrijpelijke gedachten, maar ook makkelijk te ontkrachten. Omdat onze oplossingen voor ICT beheer meegroeien met de bedrijven waar we voor werken. Vaak al jaren achter elkaar, omdat ze merken dat het ze meerwaarde oplevert. Zonder duur contract, maar met een investering die zichzelf makkelijk terugverdient. We helpen onze klanten bijvoorbeeld om de moderne werkplek te realiseren, waardoor medewerkers veel productiever zijn.
Zo verdient de investering in ICT beheer zich eigenlijk altijd terug.
We maken duidelijke afspraken over wie wat doet, op basis van wat er moet gebeuren en waar de expertise, tijd of capaciteit ontbreekt. Zo springen we bij waar dat nodig is, en werken we proactief aan meer moderne oplossingen om meer voor elkaar te krijgen.
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Bijvoorbeeld om met moderne werkplekken altijd en overal te kunnen werken?

