
IT service contract
Het IT service contract voorkomt onduidelijkheid over wat er wel of niet is inbegrepen. En het voorkomt vage of ontbrekende SLA’s, net als te weinig aandacht voor beveiliging en bijvoorbeeld de AVG. Een goed ICT service contract biedt tal van voordelen voor het MKB.

Jarenlange samenwerkingen
Met veel van onze MKB-klanten werken we al jaren samen. Niet omdat het IT service contract per sé zo lang moet duren, maar omdat ze blij zijn met de service die we voor ze verlenen. Dat vertelt ons dat we goed zijn in wat we doen. En dat we het goed doen.
Steph de Jong - Directeur
Proactief beheer
Geen zorgen over je systemen, wij grijpen in nog voordat jij iets merkt of merkt.
Systeem- en netwerkbeheer
IT-onderhoud is bij ons in goede handen, zodat jouw systemen veilig en up-to-date blijven.
Onderhoud en updates
IT-onderhoud zonder zorgen – altijd veilig, up-to-date en onder controle.
Servicecontracten
Heldere afspraken en flexibele IT-contracten, altijd inclusief 15 minuten gratis support bij elk verzoek.

Een goed IT service contract
Maar, waar voldoet een goed IT service contract aan om het ICT beheer uit te besteden? Heel belangrijk zijn duidelijke definities, met uitleg voor de gebruikte termen. Met een heldere omschrijving per dienst.
Daarnaast waarderen onze klanten de flexibiliteit, bijvoorbeeld om aanpassingen mogelijk te maken als het bedrijf groeit. Of als technologieën veranderen, dus we ons ICT beheer daarop afstemmen. Tegelijkertijd stellen we heldere procedures op voor het escaleren van problemen, om ernstige kwesties snel en effectief aan te pakken.
We evalueren regelmatig met onze klanten en voeren jaarlijks een uitgebreide scan uit. Tijdens die scan beoordelen we het ICT service contract, de samenwerking en de huidige beveiliging van de organisatie. Zo kijken we vanuit het IT service contract mee naar waar het eventueel beter kan. Of beter moet, omdat er nieuwe dreigingen zijn ontstaan.

Waar gaat het bij andere mis?
Zelfs ondanks een IT service contract gaat het bij sommige organisaties nog weleens mis. Dat ligt bijvoorbeeld aan een onduidelijke scope van de dienstverlening. Wat is er inbegrepen? En wat niet? Het is belangrijk om de taken goed te specificeren, ook bij monitoring, support, cloudbeheer en bijvoorbeeld hardware-ondersteuning.
Daarnaast zou er een escalatie- en exitstrategie moeten zijn. Die beschrijft wie er toegang heeft tot welke systemen. En wat er gebeurt bij eventuele beëindiging. Niet omdat we daar vanuit gaan, maar omdat we het graag goed en netjes regelen. Zonder losse eindjes is het veel fijner samenwerken binnen een ICT service contract.
- Heldere afspraken, met flexibiliteit voor groei en aanpassingen
- Duidelijke scope, SLA’s en aandacht voor security en de AVG
FAQ: veelgestelde vragen over een IT service contract
- Wat mag er niet ontbreken binnen een goed IT service contract?
Binnen een IT service contract kunnen we adviseren, leveren, configureren en beheren. Dat geldt voor hardware, voor de cloud, voor andere software en voor alles wat erbij komt kijken. Wij ontzorgen MKB-organisaties, zodat hun IT zonder omkijken werkt zoals zij verwachten. - Hoe lang loopt een ICT service contract?
Een ICT service contract loopt bij ons standaard een jaar. Dat biedt de mogelijkheid om het beheer deskundig op te pakken, professioneel uit te voeren en daar vervolgens op te evalueren. Veel van onze klanten helpen we al jarenlang. - Ik zoek een IT service contract: kunnen jullie helpen?
Ja, we bieden IT service contracten voor MKB-organisaties. Veel daarvan helpen we al jaren, vanzelfsprekend afgestemd op hun wensen. Daarin bieden we de flexibiliteit om te groeien en te veranderen, ook al werken we vanuit heldere afspraken.