10 dingen die een goed ICT-beheer bedrijf doet zonder dat medewerkers het doorhebben
Hoe beter het ICT-beheer bedrijf het regelt, des te minder ervan wordt gemerkt. Een merkwaardige paradox. Als de systemen soepel draaien en wifi werkt wordt er weinig opgemerkt. IT lijkt vanzelf te gaan, terwijl er juist van alles gebeurt. Wat zijn 10 dingen die aandacht krijgen, zonder dat medewerkers het doorhebben?
Wat is slimme monitoring?
Slimme monitoring houdt alles in de gaten. Van serverbelasting en beschikbare schijfruimte tot aan foutmeldingen die niemand handmatig zou opmerken.
Theo Heemskerk - Directeur PWA
Proactief beheer
Geen zorgen over je systemen, wij grijpen in nog voordat jij iets merkt of merkt.
Systeem- en netwerkbeheer
IT-onderhoud is bij ons in goede handen, zodat jouw systemen veilig en up-to-date blijven.
Onderhoud en updates
IT-onderhoud zonder zorgen – altijd veilig, up-to-date en onder controle.
Servicecontracten
Heldere afspraken en flexibele IT-contracten, altijd inclusief 15 minuten gratis support bij elk verzoek.
10 dingen die een ICT-beheer bedrijf voor je doet
- Wifi-storingen oplossen
Trage wifi merken medewerkers meteen. Als ICT-beheer bedrijf kijken we daarom naar de access-point load, kanaalinterferentie en roaminggedrag van apparaten. Daarnaast beoordelen we piekbelasting en signaalsterkte per zone, om problemen te voorkomen.
- Patches bij kwetsbaarheden
Cybercriminelen zoeken naar achterstallig onderhoud, omdat dat kansen biedt. Op de achtergrond draait bij ons daarom een patchkalender. We monitoren de firmware van switches en firewalls en houden rapportages van installatie-statussen bij.
- Microsoft 365 bewaken
Goed ICT-beheer kan niet zonder kritische blik op Microsoft 365. Wij monitoren verdachte inloglocaties, plotselinge forwarding-rules en risico-authenticaties. Zo houden we zowel mail als de andere apps veilig.
- Netwerktraffic in de gaten houden
Dankzij gesegmenteerde netwerken (VLAN’s), VPN’s, firewalls en gastnetwerken is het netwerk een stuk veiliger. Daarnaast letten we op ongebruikelijke datastromen en verkeer naar verdachte domeinen. Ook een hoge latency doet een spreekwoordelijk belletje rinkelen.
- Back-ups testen
Back-ups zijn de basis, maar werken ze ook? Wij doen periodieke restore-tests en controleren versiebeheer. Ook de encryptie en sleutelbeheer houden we goed in de gaten, zodat als er een back-up nodig is die ook daadwerkelijk werkt.
- Laptops voorbereiden
Als een nieuwe collega meteen kan inloggen en alles werkt hebben wij dat alvast voorbereid. Met Autopilot, Intune en ons strakke beheer. Omdat policies automatisch zijn toegepast, de beveiliging is geconfigureerd en applicaties zijn uitgerold. Handig, om meteen te kunnen starten.
- Firewall instellen
Niet iedereen hoeft overal bij te kunnen, dus een firewall vormt belangrijke beveiliging. Wij delen het netwerk in segmenten in, bijvoorbeeld voor kantoor, productie, gasten, IoT, administratie en de printers. Dat voorkomt dat één apparaat alles in de war kan schoppen.
- Incidenten voorkomen
Veel storingen ontstaan niet plotseling, dus met voldoende aandacht valt dat te voorkomen. Wij kijken bijvoorbeeld naar schijven die vollopen, geheugengebruik dat stijgt en services die herstarten. Of naar licenties die aflopen, log-ins die mislukken en certificaten die bijna verlopen.
- Documenteren wat er gebeurt
Verder documenteren we wat er gebeurt, omdat dat zorgt voor controle in plaats van chaos. Dankzij netwerkdiagrammen, wachtwoordkluizen en informatie over configuraties, versies, leveranciers en serienummers houden we het overzicht.
- Betrokken support bieden
Dit merken klanten natuurlijk wel, maar de manier waarop is niet voor iedereen vanzelfsprekend. We helpen op afstand als dat kan, maar komen naar de klant toe als dat nodig is. Met een lokaal team van IT-specialisten die onze klanten kent.
ICT-beheer bedrijf in de Bollenstreek
Op zoek naar een ICT-beheer bedrijf in de Bollenstreek? Vanuit daar bedienen we bedrijven in de omgeving en op grotere afstand. Dat doen we al jaren, waardoor we zijn uitgegroeid tot een gerenommeerde partner voor IT.
- Wij doen wat er moet gebeuren
Vaak achter de schermen, zodat medewerkers er niets van merken.
- Persoonlijk en betrokken
In heldere taal uitgelegd en op locatie als dat nodig of waardevol is.

