Monteur in veiligheidsharnas installeert een beveiligingscamera aan een paal tussen groene boomtakken.

IT servicecontract met duidelijke dekking

IT is belangrijk, dus daarvoor liever geen losse hulp. Geeft het niet veel meer rust om te vertrouwen op structurele zekerheid? Op vaste afspraken? Ons IT service contract combineert een duidelijke dekking met onze expertise en ervaring. Omdat we als partner meedenken met de bedrijven waarvoor we werken.

Goed functionerende systemen, netwerken en apparatuur zijn onmisbaar voor veel mkb-bedrijven. Daarom is het IT servicecontract vaak de beste keuze. Maar, waaraan valt een partner die meedenkt te herkennen? Het gaat over transparantie, schaalbaarheid en afstemming op de werkelijke behoeften. Dat belooft iedereen, dus hoe valt de ware kwaliteit te herkennen?

Lachende man zit achter een bureau en werkt op een computer in een moderne kantooromgeving met grijze schermwanden.

Rust en continuïteit

Een contract voor IT geeft rust. Het is niet nodig om steeds nieuwe afspraken te maken of te onderhandelen. Klanten weten dat hun IT goed geregeld is, ook als er intern even niemand tijd voor heeft.

Richard Clement - IT-specialist

Persoon werkt met een laptop voor een open patchkast vol kleurrijke netwerkkabels en knipperende lampjes.

Herken een goed IT servicecontract

Het ICT beheer uitbesteden is niet moeilijk. Er zijn veel bureaus die daarbij graag helpen. Maar, pas bij goed ICT beheer geeft het daadwerkelijk de rust die zo waardevol is. Dus, wat zijn de eigenschappen die aangeven dat er sprake is van een goed servicecontract voor IT? Let bijvoorbeeld op:

 

  • Welke diensten precies worden geleverd (support, onderhoud, monitoring)
  • Binnen welke termijn die worden uitgevoerd (SLA)
  • Welke systemen, werkplekken of locaties worden beheerd
  • Wat de kosten zijn, vaak per maand of per kwartaal
  • Wat er wel (én niet!) binnen het contract valt

Een IT service contract met inhoud

Monitoring en updates
Het is belangrijk dat servers, werkplekken en netwerkapparatuur 24/7 in de gaten worden gehouden. Eventuele afwijkingen kunnen bestaan uit schijffouten of overbelasting, netwerkstoringen en downtime en bijvoorbeeld ontbrekende updates of patches. 


Support op afstand (en op locatie)
Gaat er iets mis? Dan is het prettig om snel geholpen te worden. Een goed contract regelt daarom de telefonische helpdesk tijdens kantooruren én hulp op afstand (via TeamViewer). Is er sprake van complexe problemen of moet er hardware vervangen worden? Dan is er on-site support nodig.


Vast aanspreekpunt
Eén contactpersoon die de organisatie kent.
In plaats van een anonieme helpdesk en steeds iemand anders aan de lijn. 


Back-up beheer
Het IT service contract regelt als het goed is dat er back-ups worden gemaakt (lokaal of in de cloud). Daarnaast is het belangrijk dat die back-ups worden gecontroleerd op volledigheid. En dat het bij dataverlies mogelijk is om dat snel te herstellen. 


Periodiek onderhoud (met advies)
Ten slotte is het fijn om te vertrouwen op periodiek onderhoud en advies. Zoals regelmatige updates van hardware en software. Of evaluaties van de infrastructuur, net als advies over de vernieuwing, lifecycle van producten en de beveiliging. 

 

Snel en schaalbaar werken

Met drie type servicecontracten bieden we bedrijven waarvoor we werken de keuze:

 

Brons

  • Monitoring en updates
  • Geen support inbegrepen: hulp op aanvraag, tegen uurtarief

Zilver

  • Monitoring en updates
  • Support op afstand én op locatie inbegrepen binnen SLA
  • Calamiteitendienst beschikbaar
  • Back-upbeheer
  • Vast aanspreekpunt

Goud

  • Alles uit Zilver
  • Maandelijks urentegoed voor beheer, projecten of advies
  • Voorrang op ondersteuning
  • Strategisch lifecyclebeheer en langetermijnplanning
Lachende man staat achter een bureau en werkt op een computer in een moderne kantooromgeving, bezig met een schroevendraaier en een laptop.

Nergens achteraan: IT service contract

Zeker weten dat het goed geregeld is, op het gewenste niveau? Een IT service contract is dan een goed idee. Wij denken graag mee als een betrokken partner. Om ervoor te zorgen dat onze klanten nergens zelf achteraan hoeven.


Wij voorkomen dure uitval en bieden de snelle hulp als dat nodig is. Ondertussen houden onze klanten grip op de kosten en bouwen we samen een sterke relatie op. De dekking plus onze expertise bieden de combinatie die bedrijven nodig hebben om soepel te werken en vrij te kunnen groeien. 

PWA’er aan het woord: Perry Duivenvoorden
Van modeltreinen tot hardcore feestjes: Perry Duivenvoorden is geen doorsnee IT’er. Als technisch accountmanager en projectleider bij PWA weet hij techniek, mensen en projecten moeiteloos te verbinden. Maar wie is Perry nog meer?
Zo zet Agribusiness Service Copilot in op de werkvloer
AI is geen toekomstvisie meer, het is er gewoon. Met tools zoals Microsoft Copilot werk je slimmer, sneller en veiliger binnen je vertrouwde Microsoft 365-omgeving. Denk aan het samenvatten van lange rapporten, het schrijven van teksten of het automatiseren van terugkerende taken.
Zorgeloos op vakantie? Lees onze IT tips
De vakantie staat voor de deur. Je koffers zijn (bijna) gepakt, maar is je digitale werkplek ook klaar voor de zomer? Met deze 5 praktische IT-tips voorkom je verrassingen tijdens je vakantie én bij terugkomst. Zo kun je écht met een gerust hart offline gaan.
Man in PWA-shirt werkt geconcentreerd op een laptop aan een vergadertafel in een modern kantoor met schuine balken en glazen wanden.

Op zoek naar een professioneel ICT-beheer bedrijf?

Wij vertellen graag meer over de manier waarop we dat voor andere bedrijven doen. 

 

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.