Een kijkje in de keuken bij: Service en Support

Ons servicecentrum is de hele dag bereikbaar voor storingen, gebruikersondersteuning en installatiewerkzaamheden. Dit vergt niet alleen een breed georiënteerd kennisniveau om alle serviceverzoeken te behandelen, maar ook een behoorlijke dosis flexibiliteit. Daarmee is het een van de meest veelzijdige afdelingen binnen PWA.

Dweilen met de kraan open

Zonder duidelijk beleid en structuur loopt een afdeling als die van ons al snel achter de feiten aan. Een van de processen om dit te voorkomen is het monitoren van vitale infrastructuur van onze klanten. Denk aan virusscanners, internetverbindingen, back-ups en (virtuele)servers. Voor onze klanten is dit niet alleen een geruststellende gedachte, maar bij een eventuele verstoring kunnen de technici (in overleg) ook direct ingrijpen. Zo kan een, in potentie groot incident, in de kiem worden gesmoord en wordt er bij zowel ons servicecentrum als het bedrijf de rust bewaard!

 

Registreren en prioriteren is regeren

Naast een duidelijk beleid en structuur is een registratiesysteem onmisbaar. Alle serviceverzoeken, wijzigingen en installatiewerkzaamheden worden geregistreerd en zo uitgebreid mogelijk geformuleerd. Ieder serviceverzoek behandelen we natuurlijk zo snel mogelijk, en het prioriteren helpt ons hierbij. Hierdoor kunnen we namelijk de impact op het bedrijf in kaart brengen, duidelijkheid verschaffen over een verwachtte uitvoerdatum en de juiste medewerker met kennisniveau toe kennen aan het serviceverzoek. 

Het kennisniveau is overigens voortdurend in ontwikkeling. Naast het volgen van cursussen, opleidingen en trainingen leren collega’s ook veel van elkaar. Intern organiseren medewerkers namelijk sessies om kennis over bepaalde onderwerpen te delen en het team daarmee nog meer te versterken. 

 

Een aanspreekpunt

Om te voorkomen dat onze klanten van het kastje naar de muur worden gestuurd nemen we ook regelmatig communicatie met derden over. Denk hierbij aan de communicatie met een internetprovider in het geval van een verstoring. Dit levert niet alleen waardevolle tijd voor beide partijen op maar helpt ook bij het bepalen bij eventuele vervolgacties. 

Is de verwachting bijvoorbeeld dat de verstoring binnen 15 minuten opgelost zal zijn, dan is dat waarschijnlijk acceptabel. Maar betekent dit een verwachtte oplostijd van 2 dagen doordat een monteur van de provider op locatie de verbinding moet controleren? Dan kunnen wij aanbieden om een tijdelijke (5G) verbinding te plaatsen zodat uw bedrijf geen 2 dagen stil staat.

 

Duurzaam oplossen

Met duurzaam oplossen bedoelen we niet (alleen) dat onze apparatuur, waarmee we uw serviceverzoeken behandelen, voor 75% draait op zonne-energie. Maar ook dat we een oplossing zoeken in de kern van een incident, verzoek of aanvraag. 

Constateren wij bijvoorbeeld dat er herhaaldelijk melding wordt gedaan van traag WIFI in het kantoor. Dan is het misschien verstandiger om te onderzoeken of de dekking goed genoeg is. Of misschien is de apparatuur inmiddels niet meer toereikend omdat er steeds meer gebruikers zich aanmelden in plaats van de apparatuur herhaaldelijk te herstarten. Kortom, voor ons reden genoeg om vrijblijvend te adviseren. 

 

De koffie staat klaar

Eigenlijk is er nog veel meer te vertellen over ons servicecentrum maar dit vertellen we u graag tijdens een kop koffie. Bent u ondernemer en benieuwd hoe wij (uw) IT-omgeving bewaken? Dan bent u van harte welkom voor een rondleiding en vrijblijvend gesprek. 

la3 9406 lilian fotografie pwa noordwijkerhout 2024 08 27.jpg?1752495911&focus=50.30 51

Meer weten?

Wil je meer weten over dit onderwerp? Laat dan een bericht voor ons achter en een van onze adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op! 

 

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.

Lees ook onze andere blogs

PWA en Cisco Umbrella: veilig online, overal en altijd
Cyberaanvallen liggen overal op de loer. Eén klik op de verkeerde link kan genoeg zijn om jouw bedrijfssystemen te besmetten. Daarom voegt PWA met Cisco Umbrella een slimme beveiligingslaag toe die voorkomt dat je verbinding maakt met onveilige websites. Maar hoe werkt het precies?
Alle telefonie op één factuur: waarom je dit zeker wil
Als Top 100 KPN-partner helpt PWA hun klanten al jaren met betrouwbare vaste en mobiele telefonie. Toch merken we dat nog niet iedereen ook de mobiele telefonie via ons laat lopen. En dat is zonde, want het kan veel makkelijker. We vertellen je graag wat de voordelen zijn.
PWA en SentinelOne: samen sterk tegen cyberdreigingen
Cybercriminelen worden steeds slimmer. Aanvallen komen niet alleen meer via e-mail, maar ook via websites, bestanden of apps die op het eerste gezicht betrouwbaar lijken. Daarom kiest PWA al een paar jaar voor SentinelOne als onderdeel van onze endpoint security-oplossing. Een oplossing die verdergaat dan traditionele antivirussoftware.