PWA verdubbelt capaciteit draadloos glasvezel

PWA heeft de capaciteit van zijn draadloze glasvezelnetwerk verdubbeld. Hierdoor kan dit nu nog beter het toegenomen internetverbruik aan en is nog betrouwbaarder en sneller.

Sinds 2016 bieden we aan klanten in de Bollenstreek draadloos glasvezel aan, waarbij we via draadloze straalverbindingen internet bij de klant leveren. Dit internet is net zo snel als glasvezel, vandaar de naam. 

 

Beschikbaar op afgelegen plekken 

Draadloos glasvezel is bijvoorbeeld interessant voor klanten die op afgelegen plekken zitten, zoals in de buurt van duinen en langs dijkwegen. Vaak mag daar niet worden gegraven en is glasvezel daardoor niet altijd beschikbaar. Met ons draadloos glasvezel kan de klant echter toch over snel internet beschikken. 

Handig is het ook dat draadloos glasvezel snel aan te vragen, snel beschikbaar en per maand weer snel opzegbaar is. Dit kan bijvoorbeeld ideaal zijn voor een huis of kantoor dat tijdelijk gebruikt wordt. U kunt het eenvoudig voor een korte periode afnemen en daarna weer opzeggen. 

 

Back-up internetverbinding

Ook kan draadloos glasvezel interessant zijn voor klanten die een back-up internetontsluiting willen, onafhankelijk van de bestaande grote internetleveranciers. We leggen het dan als een back-up internetverbinding bij u aan. Bij uitval van uw primaire internetverbinding schakelt het systeem zo automatisch over op de draadloze glasvezelverbinding. Dit kan bijvoorbeeld interessant zijn voor een callcenter. Ook voor bedrijven die 100% in de cloud zitten is internet uiteraard enorm belangrijk en is een secundaire internetverbinding cruciaal. Draadloos glasvezel kan dan interessant zijn. 

PWA straalt het draadloze glasvezel internet vanuit de hoofdmast in Noordwijkerhout naar twaalf knooppunten in het gebied tussen Rijnsburg en Lisse. Vanuit deze knooppunten wordt het naar klanten gestraald die op maximaal vijf kilometer van het knooppunt zitten. Via een schotel op het dak van de klant wordt het internet vervolgens opgevangen, waarna het een normale internetverbinding wordt.

 

Capaciteit verdubbeld

De afgelopen jaren is het gebruik van ons draadloze glasvezelnetwerk enorm toegenomen en worden hierdoor steeds meer gegevens erover verstuurd. Om onze internetverbinding snel en betrouwbaar te houden, heeft PWA daarom besloten om in de afgelopen maanden flink in het netwerk te investeren. Zo hebben we zowel in de hoofdmast in Noordwijkerhout als de knooppunten de schotels vervangen door betere, robuustere versies die in 2016 nog niet bestonden. Dankzij het gebruik van deze nieuwste technieken heeft PWA de betrouwbaarheid verhoogd en de capaciteit van het draadloze glasvezelnetwerk verdubbeld.

Heeft u vragen over de verbeteringen? Bent u benieuwd wat deze verbeteringen voor u inhouden? Of heeft u ook interesse in draadloos glasvezel?

la3 9406 lilian fotografie pwa noordwijkerhout 2024 08 27.jpg?1752495911&focus=50.30 51

Meer weten?

Wil je meer weten over dit onderwerp? Laat dan een bericht voor ons achter en een van onze adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op! 

 

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.

Lees ook onze andere blogs

Terugblik: Copilot-event bij Van der Valk
Bij Van der Valk Sassenheim ontvingen we op donderdag 10 april een diverse groep PWA-klanten voor een pilot-event over Microsoft Copilot. Op het programma: presentaties, live demo en volop ruimte voor vragen. Met als afsluiter: een goed verzorgde lunch.
Hoe PWA en Copilot jouw werk makkelijker maken
Artificial Intelligence (AI) helpt ons om steeds slimmer te werken en Copilot is daar een goed voorbeeld van. De mogelijkheden zijn oneindig, maar je kunt het al heel laagdrempelig inzetten voor bijvoorbeeld het samenvatten van lange werkrapporten, het verbeteren van e-mails of het omzetten van data naar heldere visualisaties. In deze blog vertellen we jou hoe jij Copilot kunt inzetten en hoe PWA daarin een rol kan spelen.
PWA’er aan het woord: Alex Obbes
PWA’s Alex Obbes (23) uit Leiderdorp werkt als supportmedewerker in de buitendienst. De vrijheid in deze rol vindt hij het allerfijnst. Geen dag is hetzelfde: hij lost IT-problemen op bij klanten op locatie en leert steeds weer iets nieuws. In de zomer verruilt hij de laptop graag voor het roer. Hij is dan het liefst met vrienden op het water te vinden. Maar wie is Alex nog meer?