Nieuwe, strakke servicecontracten

PWA maakt zich op voor een nieuw systeem van servicecontracten. Door te standaardiseren in de categorieën Goud, Zilver en Brons krijgen klanten meer duidelijkheid over de service die ze van ons mogen verwachten. Facturen worden korter en overzichtelijker.

PWA wil af van servicecontracten die soms als complex worden ervaren. Ook willen we klanten alleen laten betalen voor wat ze écht gebruiken. In de huidige situatie is niet altijd duidelijk waar een klant precies voor betaalt en waar hij (dus) recht op heeft. Onenigheid over wat wel en niet onder een servicecontract valt – alleen regulier onderhoud of bijvoorbeeld ook hulp bij een calamiteit of bijzonder project? – kan leiden tot discussies die wij én onze klanten graag vermijden.

 

Standaardiseren

Voor PWA wordt 2024 een jaar van standaardiseren. We bieden al onze klanten dezelfde 'generatie' servicecontracten aan. De verandering zit in de eenvoud; de nieuwe servicecontracten gaan uit van een paar simpele basisregels. De prijs wordt in eerste instantie bepaald door het aantal servers, computers en gebruikers, en netwerkapparatuur als routers, switches en access points. Door dit alles geautomatiseerd op te tellen bepalen we allereerst de omvang van een servicecontract.

 

Brons, Zilver, Goud

Nieuw is dat een klant vervolgens kan kiezen uit drie serviceniveaus: Brons, Zilver en Goud. Kiest hij voor Brons, dan monitoren we de hele IT-omgeving en zorgen we dat die up-to-date blijft. Voor een (aanvullend) uurtarief komen we helpen als er iets aan de hand is. Met servicecontract Zilver is de reactiesnelheid hoger, maar vervalt bovendien het uurtarief. Heeft een klant een probleem en lost onze afdeling Support het op, dan worden de kosten daarvan volledig door het abonnementstarief gedekt. De klant betaalt dus niks extra.

 

 

Bijzondere projecten

Het beste en meest uitgebreide servicecontract is Goud. Ook in dit contract, met de hoogste reactiesnelheid, is alle support gedekt door het abonnementstarief. Maar anders dan bij Zilver krijgt de klant bovendien een maandelijks urentegoed voor 'bijzondere werkzaamheden', zoals periodiek systeembeheer. Het urentegoed blijft drie maanden geldig en hoeft dus niet per se in de onderhavige maand te worden besteed.

 

Keuze uit serviceniveaus

PWA laat klanten graag kiezen. Voor de beste service, de hoogste reactiesnelheid en een optimale ontzorging hebben we het duurdere servicecontract Goud. Kiest een bedrijf liever voor het kostenvoordeel van een meer 'basic' dienstverlening, dan hebben we Brons in de aanbieding. Zilver is – zoals wij het inschatten – voor veel bedrijven een prettige middenweg. Daarom maakt juist dit servicecontract deel uit van een ander nieuw PWA-product, dat eveneens past in een strategie van standaardiseren: de Moderne Werkplek, een complete werkplek met infrastructuur, netwerk en Office 365 voor maandelijks een vast bedrag per medewerker.

 

 

Nieuwe contracten

De komende tijd houden we alle bestaande servicecontracten tegen het licht en krijgt iedere PWA-klant een nieuw, gepersonaliseerd voorstel. Uiteraard kiest de klant uiteindelijk zelf voor Goud, Zilver of Brons. Vooral klanten zonder server die (bijna) alles in de cloud doen en waar doorgaans weinig aan de hand is, zullen minder gaan betalen, verwachten wij.

 

la3 9406 lilian fotografie pwa noordwijkerhout 2024 08 27.jpg?1752495911&focus=50.30 51

Meer weten?

Wil je meer weten over dit onderwerp? Laat dan een bericht voor ons achter en een van onze adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op! 

 

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.

Lees ook onze andere blogs

Echte digitale veiligheid start met bewustwording
Cyberaanvallen worden steeds slimmer. Niet alleen systemen, maar vooral mensen zijn een doelwit. Uit recent onderzoek van Alert Online blijkt dat 31% van de medewerkers phishingmails in de inbox krijgt op het werk. Eén klik op de verkeerde link kan al genoeg zijn om een organisatie plat te leggen. Moderne beveiliging richt zich daarom niet meer alleen op techniek, maar juist ook op gedrag.
Samen digitaal weerbaar: PWA en Eye Security
Goede beveiliging draait niet alleen om sterke wachtwoorden of antivirussoftware. Het gaat om inzicht, snelheid en deskundige reactie. Eye Security combineert geavanceerde detectie met menselijke expertise, zodat bedreigingen worden opgemerkt én gestopt voordat ze schade aanrichten. Zo houd jij grip op je digitale veiligheid, zonder dat het complex wordt.
Zo maakt PWA onboarding écht eenvoudig
Een nieuwe medewerker start binnenkort. Je regelt een laptop, toegang tot systemen en misschien ook een mobiel nummer. Vaak blijkt dat laatste toch meer gedoe dan gedacht: verschillende providers, losse facturen en onduidelijke abonnementen. Bij PWA zorgen we dat dit proces wél soepel verloopt.