Nieuwe, strakke servicecontracten

PWA maakt zich op voor een nieuw systeem van servicecontracten. Door te standaardiseren in de categorieën Goud, Zilver en Brons krijgen klanten meer duidelijkheid over de service die ze van ons mogen verwachten. Facturen worden korter en overzichtelijker.

PWA wil af van servicecontracten die soms als complex worden ervaren. Ook willen we klanten alleen laten betalen voor wat ze écht gebruiken. In de huidige situatie is niet altijd duidelijk waar een klant precies voor betaalt en waar hij (dus) recht op heeft. Onenigheid over wat wel en niet onder een servicecontract valt – alleen regulier onderhoud of bijvoorbeeld ook hulp bij een calamiteit of bijzonder project? – kan leiden tot discussies die wij én onze klanten graag vermijden.

 

Standaardiseren

Voor PWA wordt 2024 een jaar van standaardiseren. We bieden al onze klanten dezelfde 'generatie' servicecontracten aan. De verandering zit in de eenvoud; de nieuwe servicecontracten gaan uit van een paar simpele basisregels. De prijs wordt in eerste instantie bepaald door het aantal servers, computers en gebruikers, en netwerkapparatuur als routers, switches en access points. Door dit alles geautomatiseerd op te tellen bepalen we allereerst de omvang van een servicecontract.

 

Brons, Zilver, Goud

Nieuw is dat een klant vervolgens kan kiezen uit drie serviceniveaus: Brons, Zilver en Goud. Kiest hij voor Brons, dan monitoren we de hele IT-omgeving en zorgen we dat die up-to-date blijft. Voor een (aanvullend) uurtarief komen we helpen als er iets aan de hand is. Met servicecontract Zilver is de reactiesnelheid hoger, maar vervalt bovendien het uurtarief. Heeft een klant een probleem en lost onze afdeling Support het op, dan worden de kosten daarvan volledig door het abonnementstarief gedekt. De klant betaalt dus niks extra.

 

 

Bijzondere projecten

Het beste en meest uitgebreide servicecontract is Goud. Ook in dit contract, met de hoogste reactiesnelheid, is alle support gedekt door het abonnementstarief. Maar anders dan bij Zilver krijgt de klant bovendien een maandelijks urentegoed voor 'bijzondere werkzaamheden', zoals periodiek systeembeheer. Het urentegoed blijft drie maanden geldig en hoeft dus niet per se in de onderhavige maand te worden besteed.

 

Keuze uit serviceniveaus

PWA laat klanten graag kiezen. Voor de beste service, de hoogste reactiesnelheid en een optimale ontzorging hebben we het duurdere servicecontract Goud. Kiest een bedrijf liever voor het kostenvoordeel van een meer 'basic' dienstverlening, dan hebben we Brons in de aanbieding. Zilver is – zoals wij het inschatten – voor veel bedrijven een prettige middenweg. Daarom maakt juist dit servicecontract deel uit van een ander nieuw PWA-product, dat eveneens past in een strategie van standaardiseren: de Moderne Werkplek, een complete werkplek met infrastructuur, netwerk en Office 365 voor maandelijks een vast bedrag per medewerker.

 

 

Nieuwe contracten

De komende tijd houden we alle bestaande servicecontracten tegen het licht en krijgt iedere PWA-klant een nieuw, gepersonaliseerd voorstel. Uiteraard kiest de klant uiteindelijk zelf voor Goud, Zilver of Brons. Vooral klanten zonder server die (bijna) alles in de cloud doen en waar doorgaans weinig aan de hand is, zullen minder gaan betalen, verwachten wij.

 

la3 9406 lilian fotografie pwa noordwijkerhout 2024 08 27.jpg?1752495911&focus=50.30 51

Meer weten?

Wil je meer weten over dit onderwerp? Laat dan een bericht voor ons achter en een van onze adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op! 

 

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.

Lees ook onze andere blogs

Terugblik: Copilot-event bij Van der Valk
Bij Van der Valk Sassenheim ontvingen we op donderdag 10 april een diverse groep PWA-klanten voor een pilot-event over Microsoft Copilot. Op het programma: presentaties, live demo en volop ruimte voor vragen. Met als afsluiter: een goed verzorgde lunch.
Hoe PWA en Copilot jouw werk makkelijker maken
Artificial Intelligence (AI) helpt ons om steeds slimmer te werken en Copilot is daar een goed voorbeeld van. De mogelijkheden zijn oneindig, maar je kunt het al heel laagdrempelig inzetten voor bijvoorbeeld het samenvatten van lange werkrapporten, het verbeteren van e-mails of het omzetten van data naar heldere visualisaties. In deze blog vertellen we jou hoe jij Copilot kunt inzetten en hoe PWA daarin een rol kan spelen.
PWA’er aan het woord: Alex Obbes
PWA’s Alex Obbes (23) uit Leiderdorp werkt als supportmedewerker in de buitendienst. De vrijheid in deze rol vindt hij het allerfijnst. Geen dag is hetzelfde: hij lost IT-problemen op bij klanten op locatie en leert steeds weer iets nieuws. In de zomer verruilt hij de laptop graag voor het roer. Hij is dan het liefst met vrienden op het water te vinden. Maar wie is Alex nog meer?