Microsoft Suite uitgelicht: Microsoft Planner
Hoe werkt Microsoft Planner precies?
Met Microsoft Planner kun je gemakkelijk samenwerken met collega’s in een overzichtelijke omgeving. De Microsoft Planner omgeving kunt u zelf indelen in verschillende borden. Deze borden kunt u zelf een naam geven. Hierdoor is Microsoft Planner erg handig bij verschillende lopende projecten of bijvoorbeeld een contentkalender van de marketingafdeling.
U kunt bijvoorbeeld projecten en taken toewijzen aan collega’s. Elke collega krijgt een persoonlijk overzicht met alle taken die aan hem/haar toegewezen zijn. Wanneer u aan een taak begint kunt u hem in behandeling zetten en wanneer u klaar bent kunt u de taak op voltooid zetten.
Foto: Persoonlijk overzicht van toegewezen taken.
Microsoft Planner maakt alle taken heel overzichtelijk. Je kunt namelijk verschillende mapjes aanmaken voor bijvoorbeeld verschillende projecten of datums. In deze mapjes kunnen taken worden toegevoegd. Deze taken kunnen worden voorzien van labels en een titel naar keuze. Zo kun je in 1 oogopslag zien waar de taak over gaat. De taken kun je zoals eerder benoemd, toewijzen aan een ander of aan uzelf. Verder kan er ook een einddatum worden toegevoegd. Degene aan wie de taak is toegevoegd krijgen dan ook herinneringen per mail. Deadlines kunnen dus makkelijk worden gesteld en gehaald.
Foto: Voorbeeld van een bord met mapjes, taken en labels.

Meer weten?
Wil je meer weten over dit onderwerp? Laat dan een bericht voor ons achter en een van onze adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op!
Lees ook onze andere blogs