Microsoft Suite uitgelicht: Microsoft Planner

Microsoft heeft een aantal handige tools ontwikkeld om het online werken makkelijker en overzichtelijker te maken. In deze blog bespreken we Microsoft Planner. Zoals de naam al aangeeft is dit een tool waarmee u gemakkelijk projecten kunt plannen en beheren. Microsoft planner kun je gemakkelijk vinden in SharePoint en het staat ook gekoppeld aan Microsoft Teams. Heeft u Microsoft 365 Suite? Dan kunt u Microsoft Planner reeds gebruiken.

Hoe werkt Microsoft Planner precies?

Met Microsoft Planner kun je gemakkelijk samenwerken met collega’s in een overzichtelijke omgeving. De Microsoft Planner omgeving kunt u zelf indelen in verschillende borden. Deze borden kunt u zelf een naam geven. Hierdoor is Microsoft Planner erg handig bij verschillende lopende projecten of bijvoorbeeld een contentkalender van de marketingafdeling.


U kunt bijvoorbeeld projecten en taken toewijzen aan collega’s. Elke collega krijgt een persoonlijk overzicht met alle taken die aan hem/haar toegewezen zijn. Wanneer u aan een taak begint kunt u hem in behandeling zetten en wanneer u klaar bent kunt u de taak op voltooid zetten.

 

 
Foto: Persoonlijk overzicht van toegewezen taken.

Microsoft Planner maakt alle taken heel overzichtelijk. Je kunt namelijk verschillende mapjes aanmaken voor bijvoorbeeld verschillende projecten of datums. In deze mapjes kunnen taken worden toegevoegd. Deze taken kunnen worden voorzien van labels en een titel naar keuze. Zo kun je in 1 oogopslag zien waar de taak over gaat. De taken kun je zoals eerder benoemd, toewijzen aan een ander of aan uzelf. Verder kan er ook een einddatum worden toegevoegd. Degene aan wie de taak is toegevoegd krijgen dan ook herinneringen per mail. Deadlines kunnen dus makkelijk worden gesteld en gehaald.

 


 Foto: Voorbeeld van een bord met mapjes, taken en labels.

la3 9406 lilian fotografie pwa noordwijkerhout 2024 08 27.jpg?1752495911&focus=50.30 51

Meer weten?

Wil je meer weten over dit onderwerp? Laat dan een bericht voor ons achter en een van onze adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op! 

 

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.

Lees ook onze andere blogs

Terugblik: Copilot-event bij Van der Valk
Bij Van der Valk Sassenheim ontvingen we op donderdag 10 april een diverse groep PWA-klanten voor een pilot-event over Microsoft Copilot. Op het programma: presentaties, live demo en volop ruimte voor vragen. Met als afsluiter: een goed verzorgde lunch.
Hoe PWA en Copilot jouw werk makkelijker maken
Artificial Intelligence (AI) helpt ons om steeds slimmer te werken en Copilot is daar een goed voorbeeld van. De mogelijkheden zijn oneindig, maar je kunt het al heel laagdrempelig inzetten voor bijvoorbeeld het samenvatten van lange werkrapporten, het verbeteren van e-mails of het omzetten van data naar heldere visualisaties. In deze blog vertellen we jou hoe jij Copilot kunt inzetten en hoe PWA daarin een rol kan spelen.
PWA’er aan het woord: Alex Obbes
PWA’s Alex Obbes (23) uit Leiderdorp werkt als supportmedewerker in de buitendienst. De vrijheid in deze rol vindt hij het allerfijnst. Geen dag is hetzelfde: hij lost IT-problemen op bij klanten op locatie en leert steeds weer iets nieuws. In de zomer verruilt hij de laptop graag voor het roer. Hij is dan het liefst met vrienden op het water te vinden. Maar wie is Alex nog meer?