Microsoft Suite uitgelicht: Microsoft Planner

Microsoft heeft een aantal handige tools ontwikkeld om het online werken makkelijker en overzichtelijker te maken. In deze blog bespreken we Microsoft Planner. Zoals de naam al aangeeft is dit een tool waarmee u gemakkelijk projecten kunt plannen en beheren. Microsoft planner kun je gemakkelijk vinden in SharePoint en het staat ook gekoppeld aan Microsoft Teams. Heeft u Microsoft 365 Suite? Dan kunt u Microsoft Planner reeds gebruiken.

Hoe werkt Microsoft Planner precies?

Met Microsoft Planner kun je gemakkelijk samenwerken met collega’s in een overzichtelijke omgeving. De Microsoft Planner omgeving kunt u zelf indelen in verschillende borden. Deze borden kunt u zelf een naam geven. Hierdoor is Microsoft Planner erg handig bij verschillende lopende projecten of bijvoorbeeld een contentkalender van de marketingafdeling.


U kunt bijvoorbeeld projecten en taken toewijzen aan collega’s. Elke collega krijgt een persoonlijk overzicht met alle taken die aan hem/haar toegewezen zijn. Wanneer u aan een taak begint kunt u hem in behandeling zetten en wanneer u klaar bent kunt u de taak op voltooid zetten.

 

 
Foto: Persoonlijk overzicht van toegewezen taken.

Microsoft Planner maakt alle taken heel overzichtelijk. Je kunt namelijk verschillende mapjes aanmaken voor bijvoorbeeld verschillende projecten of datums. In deze mapjes kunnen taken worden toegevoegd. Deze taken kunnen worden voorzien van labels en een titel naar keuze. Zo kun je in 1 oogopslag zien waar de taak over gaat. De taken kun je zoals eerder benoemd, toewijzen aan een ander of aan uzelf. Verder kan er ook een einddatum worden toegevoegd. Degene aan wie de taak is toegevoegd krijgen dan ook herinneringen per mail. Deadlines kunnen dus makkelijk worden gesteld en gehaald.

 


 Foto: Voorbeeld van een bord met mapjes, taken en labels.

la3 9406 lilian fotografie pwa noordwijkerhout 2024 08 27.jpg?1752495911&focus=50.30 51

Meer weten?

Wil je meer weten over dit onderwerp? Laat dan een bericht voor ons achter en een van onze adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op! 

 

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.

Lees ook onze andere blogs

Echte digitale veiligheid start met bewustwording
Cyberaanvallen worden steeds slimmer. Niet alleen systemen, maar vooral mensen zijn een doelwit. Uit recent onderzoek van Alert Online blijkt dat 31% van de medewerkers phishingmails in de inbox krijgt op het werk. Eén klik op de verkeerde link kan al genoeg zijn om een organisatie plat te leggen. Moderne beveiliging richt zich daarom niet meer alleen op techniek, maar juist ook op gedrag.
Samen digitaal weerbaar: PWA en Eye Security
Goede beveiliging draait niet alleen om sterke wachtwoorden of antivirussoftware. Het gaat om inzicht, snelheid en deskundige reactie. Eye Security combineert geavanceerde detectie met menselijke expertise, zodat bedreigingen worden opgemerkt én gestopt voordat ze schade aanrichten. Zo houd jij grip op je digitale veiligheid, zonder dat het complex wordt.
Zo maakt PWA onboarding écht eenvoudig
Een nieuwe medewerker start binnenkort. Je regelt een laptop, toegang tot systemen en misschien ook een mobiel nummer. Vaak blijkt dat laatste toch meer gedoe dan gedacht: verschillende providers, losse facturen en onduidelijke abonnementen. Bij PWA zorgen we dat dit proces wél soepel verloopt.