Microsoft Suite uitgelicht: Microsoft Planner

Microsoft heeft een aantal handige tools ontwikkeld om het online werken makkelijker en overzichtelijker te maken. In deze blog bespreken we Microsoft Planner. Zoals de naam al aangeeft is dit een tool waarmee u gemakkelijk projecten kunt plannen en beheren. Microsoft planner kun je gemakkelijk vinden in SharePoint en het staat ook gekoppeld aan Microsoft Teams. Heeft u Microsoft 365 Suite? Dan kunt u Microsoft Planner reeds gebruiken.

Hoe werkt Microsoft Planner precies?

Met Microsoft Planner kun je gemakkelijk samenwerken met collega’s in een overzichtelijke omgeving. De Microsoft Planner omgeving kunt u zelf indelen in verschillende borden. Deze borden kunt u zelf een naam geven. Hierdoor is Microsoft Planner erg handig bij verschillende lopende projecten of bijvoorbeeld een contentkalender van de marketingafdeling.


U kunt bijvoorbeeld projecten en taken toewijzen aan collega’s. Elke collega krijgt een persoonlijk overzicht met alle taken die aan hem/haar toegewezen zijn. Wanneer u aan een taak begint kunt u hem in behandeling zetten en wanneer u klaar bent kunt u de taak op voltooid zetten.

 

 
Foto: Persoonlijk overzicht van toegewezen taken.

Microsoft Planner maakt alle taken heel overzichtelijk. Je kunt namelijk verschillende mapjes aanmaken voor bijvoorbeeld verschillende projecten of datums. In deze mapjes kunnen taken worden toegevoegd. Deze taken kunnen worden voorzien van labels en een titel naar keuze. Zo kun je in 1 oogopslag zien waar de taak over gaat. De taken kun je zoals eerder benoemd, toewijzen aan een ander of aan uzelf. Verder kan er ook een einddatum worden toegevoegd. Degene aan wie de taak is toegevoegd krijgen dan ook herinneringen per mail. Deadlines kunnen dus makkelijk worden gesteld en gehaald.

 


 Foto: Voorbeeld van een bord met mapjes, taken en labels.

la3 9406 lilian fotografie pwa noordwijkerhout 2024 08 27.jpg?1752495911&focus=50.30 51

Meer weten?

Wil je meer weten over dit onderwerp? Laat dan een bericht voor ons achter en een van onze adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op! 

 

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.

Lees ook onze andere blogs

Copilot met GPT-5: wat is er nieuw in Microsoft 365?
Microsoft heeft Copilot vernieuwd met GPT-5. Deze nieuwste generatie AI gaat verder dan alleen tekst verwerken. Copilot kan ook met beeld en audio werken, houdt beter de rode draad vast en reageert merkbaar sneller. Voor organisaties betekent dit: efficiënter werken met minder handmatig werk.
PWA’er aan het woord: Perry Duivenvoorden
Van modeltreinen tot hardcore feestjes: Perry Duivenvoorden is geen doorsnee IT’er. Als technisch accountmanager en projectleider bij PWA weet hij techniek, mensen en projecten moeiteloos te verbinden. Maar wie is Perry nog meer?
Zo zet Agribusiness Service Copilot in op de werkvloer
AI is geen toekomstvisie meer, het is er gewoon. Met tools zoals Microsoft Copilot werk je slimmer, sneller en veiliger binnen je vertrouwde Microsoft 365-omgeving. Denk aan het samenvatten van lange rapporten, het schrijven van teksten of het automatiseren van terugkerende taken.