
IT-beheer voor een vast maandbedrag
'Liever geen onbekende kosten of ad-hoc facturatie’, zeggen veel mkb-bedrijven. Ze waarderen een vaste prijs, omdat ze daarmee weten waar ze aan toe zijn. Daarom bieden we bij PWA IT beheer voor een vast maandbedrag. Maar, welke nuance is er nodig om daar toch enigszins flexibel mee om te gaan?
Wij berekenen vaste uurtarieven en werken volgens servicecontracten waarvan vooraf duidelijk is wat er is inbegrepen (en wat niet). Dat doen we bewust, om zo min mogelijk verrassingen te laten ontstaan. Maar, tot op welke hoogte ondersteunt dit model? Wat zijn de voordelen? En, waar kan het soms wringen?

Zo werkt het bij PWA
Onze servicecontracten Brons, Zilver en Goud bieden de mogelijkheid om per gewerkt uur, met een vooraf ingekochte uienbundel of een abonnement voor een vast maandbedrag te werken. Handig, en altijd afgestemd op de wensen.
Richard Clement - IT-specialist
Proactief beheer
Geen zorgen over je systemen, wij grijpen in nog voordat jij iets merkt of merkt.
Systeem- en netwerkbeheer
IT-onderhoud is bij ons in goede handen, zodat jouw systemen veilig en up-to-date blijven.
Onderhoud en updates
IT-onderhoud zonder zorgen – altijd veilig, up-to-date en onder controle.
Servicecontracten
Heldere afspraken en flexibele IT-contracten, altijd inclusief 15 minuten gratis support bij elk verzoek.

Daarom een vast maandbedrag voor IT beheer
Bedrijven die het ICT beheer uitbesteden zoeken naar zekerheid. Ze willen zeker weten dat het goed geregeld is. Het liefst voor een vast bedrag per maand. Zonder verrassingen. ICT beheer voor een vaste prijs levert minimaal drie voordelen op:
- Voorspelbaarheid van kosten
IT beheer voor een vast maandbedrag maakt vooraf duidelijk wat de kosten zijn. Geen verrassingen en geen verwarringen achteraf. - Eenvoudigere administratie
Geen aparte facturen voor support, licenties en bijvoorbeeld het beheer. Zelfs niet voor mobiele abonnementen of hardware, als dat de wens is. - Langdurige samenwerking
Dankzij vaste afspraken ontstaat er een langdurige samenwerking. Wij zijn graag de partner die zowel de systemen als de werkwijze goed kent.
Misschien wel het belangrijkste voordeel: dankzij een vast bedrag per maand zijn wij bij PWA ‘mede-eigenaar’ van het probleem. Het is ook ons probleem, als het langer duurt om op te lossen.
Het is in dat geval mogelijk dat de performance van de centrale server de groei op een bepaald moment niet meer kan bijbenen. Niet omdat er iets kapot is, maar omdat de capaciteit was afgestemd op een kleiner team. Dankzij slimme monitoring zien we dat al vóórdat medewerkers merken dat de belasting structureel toeneemt. Zonder dat iemand iets hoefde te melden adviseerden we al een gerichte upgrade. Daarnaast optimaliseerden we caching, stelden automatische opschoning in en richtten de monitoring in om de toekomstige groei goed in de gaten te blijven houden.
Of denk aan een administratie- en advieskantoor, dat de stap wil maken naar meer digitale diensten. Dankzij ICT beheer en slimme monitoring verloopt dat heel soepel. Wij zorgen ervoor dat het klantportaal, online documentuitwisseling en moderne werkplekken op de juiste wijze worden ingericht.
Medewerkers krijgen niet te maken met technische regels of uitdagingen. Ondertussen houden wij de veiligheid in de gaten, terwijl de organisatie de eigen ambities waarmaakt. Bijvoorbeeld dankzij tweefactorauthenticatie voor de veiligheid en automatische waarschuwingen bij verdachte patronen. Zodat het kantoor kan groeien met digitale diensten, zonder in te leveren op gebruiksgemak of snelheid.

Een paar tips voor slimme monitoring
Benieuwd hoe we bij PWA kijken naar zowel wat er vandaag speelt, als wat er morgen mis zou kunnen gaan? Wij letten op de details, en stellen de slimme monitoring daarop in. Op die manier bieden we meerwaarde met ons ICT beheer voor het mkb. Dat doen we bijvoorbeeld met:
- Drempelwaarden die activeren op trend, in plaats van op incident.
- Proactieve monitoring op basis van actuele data met historische patronen.
- Monitoring van printers en back-ups, om die altijd achter de hand te hebben.
- Een koppeling met support, zodat onze helpdesk de klant belt (in plaats van andersom)

Ervaar rust en zorg voor focus
Onze slimme monitoring binnen ICT beheer voor het mkb draagt bij aan rust en focus. De ICT werkt zoals het hoort, zonder dat het veel tijd en energie vreet. Bovendien zijn we vaak eerder op de hoogte van wat er speelt, dan de klanten waarvoor we werken. Dat betekent dat we issues al kunnen oplossing, voordat ze impact maken.
Voorkom stilstand en vermijd spoedtarieven. Sterker nog, beperk de verloren productiviteit tot een minimum dankzij onze actieve monitoring. Natuurlijk bieden we inzicht in ons ICT beheer voor het mkb en wat we precies doen, maar altijd op een manier die zo toegankelijk mogelijk werkt.

Op zoek naar een professioneel ICT-beheer bedrijf?
Wij vertellen graag meer over de manier waarop we dat voor andere bedrijven doen.