Nieuwe, strakke servicecontracten

Nieuwe, strakke servicecontracten

Jeroen Bordewijk - 31 januari 2024

PWA maakt zich op voor een nieuw systeem van servicecontracten. Door te standaardiseren in de categorieën Goud, Zilver en Brons krijgen klanten meer duidelijkheid over de service die ze van ons mogen verwachten. Facturen worden korter en overzichtelijker.

PWA wil af van servicecontracten die soms als complex worden ervaren. Ook willen we klanten alleen laten betalen voor wat ze écht gebruiken. In de huidige situatie is niet altijd duidelijk waar een klant precies voor betaalt en waar hij (dus) recht op heeft. Onenigheid over wat wel en niet onder een servicecontract valt – alleen regulier onderhoud of bijvoorbeeld ook hulp bij een calamiteit of bijzonder project? – kan leiden tot discussies die wij én onze klanten graag vermijden.

Standaardiseren
Voor PWA wordt 2024 een jaar van standaardiseren. We bieden al onze klanten dezelfde 'generatie' servicecontracten aan. De verandering zit in de eenvoud; de nieuwe servicecontracten gaan uit van een paar simpele basisregels. De prijs wordt in eerste instantie bepaald door het aantal servers, computers en gebruikers, en netwerkapparatuur als routers, switches en access points. Door dit alles geautomatiseerd op te tellen bepalen we allereerst de omvang van een servicecontract.

Brons, Zilver, Goud
Nieuw is dat een klant vervolgens kan kiezen uit drie serviceniveaus: Brons, Zilver en Goud. Kiest hij voor Brons, dan monitoren we de hele IT-omgeving en zorgen we dat die up-to-date blijft. Voor een (aanvullend) uurtarief komen we helpen als er iets aan de hand is. Met servicecontract Zilver is de reactiesnelheid hoger, maar vervalt bovendien het uurtarief. Heeft een klant een probleem en lost onze afdeling Support het op, dan worden de kosten daarvan volledig door het abonnementstarief gedekt. De klant betaalt dus niks extra.

Bijzondere projecten
Het beste en meest uitgebreide servicecontract is Goud. Ook in dit contract, met de hoogste reactiesnelheid, is alle support gedekt door het abonnementstarief. Maar anders dan bij Zilver krijgt de klant bovendien een maandelijks urentegoed voor 'bijzondere werkzaamheden', zoals periodiek systeembeheer. Het urentegoed blijft drie maanden geldig en hoeft dus niet per se in de onderhavige maand te worden besteed.

Keuze uit serviceniveaus
PWA laat klanten graag kiezen. Voor de beste service, de hoogste reactiesnelheid en een optimale ontzorging hebben we het duurdere servicecontract Goud. Kiest een bedrijf liever voor het kostenvoordeel van een meer 'basic' dienstverlening, dan hebben we Brons in de aanbieding. Zilver is – zoals wij het inschatten – voor veel bedrijven een prettige middenweg. Daarom maakt juist dit servicecontract deel uit van een ander nieuw PWA-product, dat eveneens past in een strategie van standaardiseren: de Moderne Werkplek, een complete werkplek met infrastructuur, netwerk en Office 365 voor maandelijks een vast bedrag per medewerker.

Nieuwe contracten
De komende tijd houden we alle bestaande servicecontracten tegen het licht en krijgt iedere PWA-klant een nieuw, gepersonaliseerd voorstel. Uiteraard kiest de klant uiteindelijk zelf voor Goud, Zilver of Brons. Vooral klanten zonder server die (bijna) alles in de cloud doen en waar doorgaans weinig aan de hand is, zullen minder gaan betalen, verwachten wij.
 

 

Driekwart onze stroom uit zonne-energie

Driekwart onze stroom uit zonne-energie

PWA is aan het vergroenen! Afgelopen maand hebben we maar liefst 144 nieuwe zonnepanelen op ons dak geïnstalleerd. We halen hierdoor nu ruim driekwart van onze energiebehoefte uit zonne-energie. Een nieuwe mijlpaal nadat we twee jaar terug al van het gas af gingen.
Een tweede internetverbinding: nut of noodzaak?

Een tweede internetverbinding: nut of noodzaak?

Bedrijven gebruiken steeds meer applicaties in de cloud. Om te garanderen dat het internet er nooit 'uit' ligt, adviseert PWA een back-up verbinding, zoals een 5G datakaart of PWA's eigen 'draadloze' glasvezelnetwerk via straalzenders. Het kan al voor een paar tientjes per maand.

Medewerker uit dienst? Houd hier rekening mee!

Medewerker uit dienst? Houd hier rekening mee!

Gaat één van uw medewerkers binnenkort uit dienst? Dan levert dit voor uw bedrijf een hoop administratief regelwerk op. Gelukkig kunnen wij u ontzorgen bij het ICT-aspect! U pakt de telefoon en belt onze supportafdeling om het gebruikersaccount van de medewerker te deactiveren. Dit kan immers in één klik geregeld worden... Toch? 

PWA Cloud Drive Mapper: Het beste van twee werelden

PWA Cloud Drive Mapper: Het beste van twee werelden

Steeds meer bedrijven schakelen over op een cloud service om hun bestanden te delen en centraal op te slaan. Maar synchroniseren tussen veel computers en veel accounts leidt dan weleens tot problemen. PWA Cloud Drive Mapper kan deze problemen vaak eenvoudig oplossen. Graag vertellsen wij u meer over dit product.
 
www.pwa.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.pwa.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren