Maak je 'Teams Room' compleet met Yealink

Maak je 'Teams Room' compleet met Yealink

Jeroen Bordewijk - 14 februari 2024

Yealink is al meer dan tien jaar PWA's favoriete merk voor videoconferencing en unified communications (UC). Vooral voor bedrijven die veel werken met Microsoft Teams en toch al beschikken over een modern ingerichte vergaderruimte, is een vergaderset van Yealink een mooie, maar ook logische aanschaf.

Stel je voor: vier mensen rond de tafel in een vergaderruimte. Twee anderen praten ook mee, maar zijn thuis of onderweg. Door de coronacrisis zijn we gewend geraakt aan videoconferencing, waarbij deelnemers niet meer fysiek bij een vergadering aanwezig hoeven zijn. Zowel de aanwezigen als de twee mensen elders hebben via internet contact met elkaar, met een computer voor de neus en eventueel een headset om het praten 'makkelijker' te maken.

Meer vrijheid
Dankzij Yealink kan die headset af en is een computer op tafel niet meer nodig. Dat geeft een vrijer gevoel. Deelnemers op afstand zijn voor iedereen goed zichtbaar op één centraal scherm en hoorbaar via een soundbar. Een vergaderset van Yealink maakt bovendien een einde aan storende vertragingen, en ook irritaties doordat de fysiek wél aanwezige deelnemers elkaar eerst in het echt horen en een halve seconde later nog 's door een koptelefoon, zijn dankzij Yealink verleden tijd.

Weinig nodig
Het mooie is: een tv-scherm of beamer en een helder klinkende soundbar zijn in de meeste moderne kantooromgevingen tóch al aanwezig. Er is dus niet veel extra's nodig om Yealink te laten werken. Het is een compact apparaat met ingebouwde camera en microfoon, dat alle beeld en geluid opvangt en doorstuurt naar de mensen elders en vice versa. Zelfs een computer is niet nodig.

Extra features
De spullen zijn er voor kleine en grote ruimtes, en kunnen worden aangevuld met verschillende features. Zoals een camera die automatisch inzoomt als iemand het woord neemt of beweegt. Ook kan Yealink vergaderingen opnemen en heeft het de mogelijkheid om een laptop aan te sluiten, wat bestanden delen via het grote vergaderscherm – maar dus ook op de computerschermen van de deelnemers op afstand – een stuk makkelijk maakt. De opties zijn legio; je kunt er een paar honderd euro aan uitgeven, maar ook tienduizend.

Meer daadkracht
Hoewel het thuiswerken inmiddels terug is op het oude niveau lijkt het digitale vergaderen wel degelijk een blijvertje. Bij slecht weer weten mensen hun thuiswerkplekken nog steeds te vinden en bovendien is digitaal vergaderen sneller. Multitasken tijdens een meeting en meteen ter zake komen zonder eerst de verplichte 'gezelligheid' af te werken, is digitaal minder onbeleefd dan als je op bezoek bent. In een digitale vergadering zit meer daadkracht.

'Teams Room'
Yealink is een behapbaar en eenvoudig te installeren hardwareproduct, gemakkelijk te combineren met een tv of beamer en soundbar. Vooral voor bedrijven die toch al deel uitmaken van het 'ecosysteem' van Microsoft 365 en veel met MS Teams werken, is dit een heel fraaie uitbreiding. Pas met Yealink wordt een vergaderruimte een echte 'Teams Room', vinden we bij PWA.
 

 

 

Ook glasvezel-internet regelt u via PWA

Ook glasvezel-internet regelt u via PWA

Glasvezel-internet kunt u ook gewoon via PWA regelen. En zat u bij een andere internetprovider, dan is de komst van het glasvezel internet een mooi moment om naar ons over te stappen. (Glasvezel) internet via PWA biedt namelijk vele voordelen. 

Microsoft Suite uitgelicht: Microsoft Planner

Microsoft Suite uitgelicht: Microsoft Planner

Microsoft heeft een aantal handige tools ontwikkeld om het online werken makkelijker en overzichtelijker te maken. In deze blog bespreken we Microsoft Planner. Zoals de naam al aangeeft is dit een tool waarmee u gemakkelijk projecten kunt plannen en beheren. Microsoft planner kun je gemakkelijk vinden in SharePoint en het staat ook gekoppeld aan Microsoft Teams. Heeft u Microsoft 365 Suite? Dan kunt u Microsoft Planner reeds gebruiken.
Medewerker uit dienst? Houd hier rekening mee!

Medewerker uit dienst? Houd hier rekening mee!

Gaat één van uw medewerkers binnenkort uit dienst? Dan levert dit voor uw bedrijf een hoop administratief regelwerk op. Gelukkig kunnen wij u ontzorgen bij het ICT-aspect! U pakt de telefoon en belt onze supportafdeling om het gebruikersaccount van de medewerker te deactiveren. Dit kan immers in één klik geregeld worden... Toch? 

Het 'bierviltjesgemak' van Odido

Het 'bierviltjesgemak' van Odido

De mobiele telefonieabonnementen van Odido zijn zó overzichtelijk, je kan ze achterop een bierviltje uittekenen. Het nieuwe merk is ideaal voor PWA-klanten die makkelijk mobiel willen bellen en internetten, maar liever niet de hoofdprijs betalen.

www.pwa.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.pwa.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren